طراحی ناخن

عکس جدید فاطما ل , مانتو سنتی 2015 , عکس های سریال معمای شاه , انواع لوستر چوبی , طراحی ناخن با لاک قرمز , مودیل مانتوو , دانلود اهنگ منو بارون جهانبخش و صادقی , مدل شلوار , کت و دامن , آهنگ لحظه از احسان خواجه امیری


چگونه انرژی خود را در طول روز حفظ کنیم؟


 

 

چگونه انرژی خود را در طول روز حفظ کنیم

 

طی یک بررسی بر روی متابولیسم بدن ،خواب و استرس ،زمان‌هایی که بدن در برابر خستگی آسیب پذیر می‌شود را تعیین کردند و یک برنامه‌ کلی برای مقابله خستگی ارائه دادند.

 

با رعایت کردن نکات زیر میتوانید در طول روز پرانرژی تر ظاهر شده و از بروز خستگی های شدید جلوگیری کنید.

 

این نکات عبارتند از :


1) کی از خواب برخیزیم؟

 

به جای آن که صبح بیش از حد در رختخواب بمانید، بیدار شوید و یک دوش بگیرید. این کار به چرخه ی شبانه روزی بدن کمک می کند که با دوره ی 24 ساعته ی روز منطبق شود. در غیاب نور، چرخه ی بیداری تمایل به تاخیر انداختن بیداری به مدت 12 دقیقه و کار کردن در یک دوره ی 24.2 ساعتی را دارا می باشد. هر چند دانشمندان دلیل این تمایل را نیافته‌اند، اما می توان به هم ریختن این چرخه را طی روزهای متوالی دلیلی برای خستگی عنوان کرد.

 

به منظور حفظ چرخه ی استاندارد 24 ساعته ی روزانه و بیدار شدن به موقع، اولین 30 دقیقه برنامه ی روزانه ی خود را به کارهای سبک اختصاص دهید. حتی در روزهای تعطیل نیز این شیوه ی برنامه ریزی را اعمال کنید.

 

2) چه نوع غذاهایی باید مصرف کرد؟

 

به جای مصرف کربوهیدرات ها به میزان زیاد سهمی هم برای پروتئین در نظر بگیرید. افرادی که به جای مصرف کربوهیدرات ها در رژیم غذایی‌شان پروتئین ها را مصرف کردند، انرژی بیشتر در طول روز را گزارش کردند. چرا که مصرف زیاد کربوهیدرات ها طبق مطالعات انجام شده، به تخلیه ی انرژی بدن منجر می شود. بنابراین مصرف هیدروکربن ها در روز باید به کمتر از 150 گرم در روز برسد. دو وعده میوه، پنج وعده سبزی و سه یا چهار وعده کربوهیدرات نشاسته دار مانند نان، برنج یا سایر غلات می تواند یک ترکیب مناسب تخصیص یافته به این نیاز بدن باشد.

 

3) کی قهوه بنوشیم؟

 

کافئین با غیرفعال کردن اثرات آدنوزین، بدن را در پر انرژی نگاه می دارد. آدنوزین ماده ای است که القاکننده ی خواب بوده و در طول روز در بدن تجمع می یابد. هنگامی که آدنوزین در بدن به میزانی می رسد که احساس خواب الودگی به انسان دست می دهد، تاثیر کافئین استفاده شده در صبح از بین می رود. بنابراین نوشیدن 1 فنجان قهوه یا مقدار کافئین معادل آن در بعدالظهر خستگی شما را کاهش می دهد.

 

4) وعده های غذایی منظم

 

به جای خوردن غذا به طور نامنظم در طول روز، وعده های غذا را هر روز در زمان مشخص میل کنید. آن چه شما را خسته می کند، آن است که بدن انتظار داشته باشد در ساعت 7 صبح صبحانه میل شود و این زمان تغییر کند. بی نظمی در صرف وعده های غذایی منجر به گرسنگی بیشتر نیز می گردد. و از آنجا که سیستم انرژی بدن به چرخه ی منظم روزانه بستگی دارد، به هم ریختگی فعالیت های روزانه منجر به صرف انرژی بیشتر توسط بدن می شود.

 

5) استرس خود را فروبنشانید

 

به جای مدیتیشن 20 دقیقه ای، در زمان های کوتاه تر و دفعات بیشتر این کار را انجام دهید. حتی تمرکز در یک بازه ی زمان سه دقیقه ای می تواند به کاهش هورمون های استرس زا، که عامل گرفتگی عضلات و تنگ شدن رگ ها هستند، کمک کند. همچنین تمرکز کردن، میزان اندورفین را می افزاید.

 

برای انجام این کار، ابتدا یک مکان ساکت مشخص بیابید. در آن جا بنشینید و چشمانتان را ببندید. نفس عمیق بکشید و به افکار مزاحم توجه نکنید. در این وضعیت، فردی یا محلی که شما را خوشحال می کند (مثل جایی که قبلا به مسافرات رفته‌اید، کسی که به او علاقه دارید یا کاری که از انجام آن لذت می برید.) را تصور کنید.

 

6) غلبه بر کسالت بعدازظهر

 

به جای چرت زدن بعدازظهر، به قدم زدن در بیرون بپردازید. به علت شیوه ی برهم کنش سیستم شبانه روزی و تعادل حیاتی بدن، اکثر افراد 17 تا 18 ساعت بعد از شروع خواب شب قبل، به یک آرامش نسبی می رسند که موجب خواب آلودگی می شود. برای غلبه بر این حالت می توان فعالیت هایی مانند انجام خرید های جزئی، دیدار یک آشنا یا تماس تلفنی با او و حتی تماشای فضای بیرون از پنجره را انجام داد.

 

7) موسیقی گوش کنید.

 

فعالیت ورزشی با خستگی بعد از آن همراه است. موسیقی به شما کمک می کند تا خستگی را فراموش کنید. افرادی که به انجام تمرین های ورزشی به همراه گوش دادن موسیقی طی 30 دقیقه پرداختند، خستگی کمتر ناشی از انجام ورزش را احساس کردند.

 

8) به فکر چرخه ی طبیعی بدن باشید .

 

به جای چک کردن وضعیت های فیس بوک، کتاب بخوانید یا تلویزیون تماشا کنید. مطالعات نشان داده اند که نور خیلی کم تقریبا معادل روشنایی صبح زود، فعالیت مغز را افزایش می دهد. برخی دانشمندان بر این عقیده‌اند که نور منتشر شده توسط مونیتور کامپیوتر در آخر شب می تواند چرخه ی طبیعی خواب و بیداری را به هم بریزد. بنابراین حداقل یک ساعت قبل از خواب باید کامپیوتر را خاموش کرد.

سلامت نیوز

2018-05-31 |

 
رپورتاژ
انتخاب جراح بینی - بهترین جراح بینی
شناخت کلی از محصولات فلزی و انواع آن
جشن عروسی
همه چیز درباره جراحی زیبایی بینی
جراحی زیبایی سینه و پروتز
دوربین مداربسته دیجی همکار
آیا گنج یاب ها شبیه فلزیاب و طلایاب هستند؟ - شرکت فلزیاب تیوا
جدیدترین تجهیزات تالار
دوربین مداربسته
لیپوماتیک
چاپ کتاب در یک ماه با هزینه زیر یک میلیون تومان
پاسخ به 7 سوال رایج در مورد عصب کشی دندان
پذیرش مقاله در مجلات معتبر ISI و اسکوپوس
نقش دینگ در صنعت حمل و نقل
عوارض روغن خراطین
تاریخچه تغییر سرمربی در تیم استقلال تهران
زمان دقیق شرف الشمس در سال ۹۷ چه زمانی است؟
انجام پایان نامه مدیریت
نمایندگی برندها در ایران
فروشگاه اسباب بازی بازیجو

لینک های مفید
تور مسافرتی | خودرو | تور استانبول |

قدرت گرفته از : پانا بلاگ


 

 

<-LinkTitle->

 

 

پشت پرده جنجال بر سر یک اعتبارنامه+سند
اس ام اس تبریک مبعث حضرت رسول
راه های پیشگیری از عفونت روده ای چیست؟
لباسی که از شراب ساخته شده+عکس
آیا «رانا» هم به مقام پیکان و پراید خواهد رسید؟!
دستگيري برادرزني كه دامادشان را كشت
آیت‌الله علم‌الهدی: تحریم‌ها دلبستگی مردم به نظام را افزایش می‌دهد
مادر پرمشغله انگليسي در انتظار دوازدهمين فرزندش!
عاقبت دختری که به دروغ مورد تجاوز جنسی قرار گرفت +عکس
مایلی کهن سرمربی تیم ملی می شود؟
تغییرات ژنرال در راه است
كسب مدال در المپيك لندن با فناوري جاسوسي!
عالمیان از مسابقات تنیس روی میز حذف شد/ شکست برابر اسطوره آلمانی
طرز تهیه نان خرما و گردو دارچینی
خیابانی که سرزمین عجایب آلیس را رنگ واقعیت بخشیده است!
پیشنهاد مجلس؛ نظارت"شورای قوا"بر انتخابات ریاست جمهوری
توقف صبا، فجر و راه آهن/ فولاد نخستين پيروزي را به مس هديه كرد
وقتی الیزابت تیلور و ملکه بریتانیا دوربین عکاسی به دست گرفتند / عکس
راه‌اندازی 2 خط لوله جدید صادرات گاز/ فاینانس 3400 میلیارد تومانی گازی
کرم‌زاده در پرتاب دیسک به مدال نقره رسید
درخواست تحریم هتل احمدی نژاد در نیویورک!
کفاشیان همین امروز کی‌روش را برکنار کند/ با او به جام ‌جهانی نمی‌رویم
در چه ماهی باید متولد میشدید
اولین اسمارتفونهای رنگی اچ تی سی با ویندوز هشت
دوران نامزدی، چرا و چگونه؟
دکتر مازیار فریدی (جراحی چاقی)
افزایش 6 میلیونی قیمت پژو 207 اتومات/ جدول قیمت خودرو های داخلی و وارداتی
متهم : قصد نداشتم، شوخي شوخي آدم کشتم!
احادیث گهربار امام محمد تقی عليه السلام
تصاویری دیده نشده از مسابقه «رالی ایرانی»
اعــدام یک ابلیس و 2 قـاتل
نخستین اشاره تل آویو به گزینه غیر نظامی در مورد ایران
مرطوب کننده های طبیعی که می توانید در منزل تان درست کنید
فال روزانه - یکشنبه 21 آبان 1391
حدادعادل رئیس جمهور ، قالیباف معاون اول
اما و اگرهاي بازار طلا!
هنگام آلودگی هوا چه بخوریم؟
بهترین فروشگاه جانبی موبایل
حدادعادل:پست مشایی در جنبش عدم تعهد ظاهر کار است
سگ ها قادرند سرطان ریه را تشخیص دهند

 

 

RSS 2.0